Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-12, 07:18
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kedja av omständigheter

Kringelikroka, det var ett adekvat uttryck. Att bara låta tankarna ströva fritt...det är inte ofta man har tillräckligt lugnt omkring sig. Andra människor är inte heller alltid intresserade av ens tankesprång och inåtblickande.

Jung känner jag bara till namnet, filosofer och djuptänkare har inte haft plats i min bokhylla, trots någon ambitiös lärares försök att entusiasmera någon gång för länge sen.

Tipset om granatäpple - grekiska "RODIA", skickar jag vidare till alla som inte haft nöjet än: dessa underbara frukter ska man äta nu; tätt packade små rubiner, sötbeska som lingon ungefär. Jag brukar ha en vass kniv, skär av "nordpolen" och "sydpolen", snittar sen från pol till pol, i fyra klyftor, helst utan att skära i själva kärnorna, och bryter upp frukten för att kunna få ut dem. Ibland är någon del inte bra, medan kärnorna i området intill är helt felfria. Det sägs att de bästa granatäpplena kommer från Astypalea.

"Rodia" smakar gott , och de lär var fulla av antitoxiner och annat viktigt med.
Svara med citat