Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Janne, jag har ibland tänkt - vad har du betytt för Greklandsturismen? För oss som har hittat till Kalimera? Utan dig - hur många av oss hade varit grektokiga idag?
Det finns ingen Kalimera-Janne för Spanien, för Italien, för Turkiet... i alla fall vad jag vet. Du är en eldsjäl och du har smittat andra med din eld. Synd att du inte kan åka!
|
Vad jag känner till så finns det inget liknande om något annat land. Vilket är lite konstigt. Men Kalimera skulle inte vara något alls om det inte vore för alla läsare. Ni har alla betytt oerhört mycket under åren.
Jag borde skriva en bok, eller i alla fall en berättelse, om hur livet med Kalimera har varit under de sexton som har gått sedan starten. I början fanns inget forum, eller något annat som gjorde att besökare kunde kommunicera med varandra. Jag publicerade mejl från läsare i början, då kunde andra ta del av andras tips och erfarenheter. Sedan började jag med resebrev. Alltid utan bilder, för det var en bristvara då inte många ägde en skanner. En rolig sak var att folk skickade mig vykort från Grekland som jag publicerade på Kalimera. Jag skannade vykorten och skrev av texten och la ut dem så att andra kunde läsa. Tänk så fort utvecklingen har gått! Ja, det finns mycket att berätta.
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
men det kanske ambassaden fixar...jamen åk, Janne, kanske du kan ordna vad som hindrar dig...
|
Jag har en del kontakt med ambassaden sedan något år tillbaka. Tidigare var det inte mycket sådant. De ringde en gång för många år sedan och bad mig ta bort en text där jag skrev att ”greker kör som dårar”. För kanske tio år sedan hade jag mycket kontakt med Grekiska Turistbyrån. De bjöd in mig till diverse tillställningar. Jag gick dit ibland. Men nu verkar i alla fall ambassaden vara på hugget. Kanske de har bytt personal?
Hur som helst så har jag meddelat att jag inte kan komma. Mejlet gjorde mig väldigt glad, och det får jag leva på ett tag.
Några av raderna ur mejlet:
”It will be a great honour for the Embassy if you could be in this seminar and of course it will be a great opportunity for the promotion of Greece as a touristic destination.”