Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Testa först med en systemåterställning till datum innan du öppnade dotterns bildfil.
Fungerar detta ej, då finnes nen uppsjö bra gratisprogram för konvertering av bildfiler.
Arne
Direkt Paleochora i nu fint väder
|
Jag har försökt att systemåterställa. Men när jag försöker det, liksom alla andra funktioner, så går det inte och istället öppnas ett MOPM-fönster.
Och själva bild-konverteringen är inte det som är det akuta problemet just nu.
Det gläder mig att ni har fint väder i Paleochora. Ha en go fortsättning på vistelsen och hälsa Birgitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Om du öppnar en bild, i vilket program öppnas bilden?
|
Om jag går in i biblioteket via Utforskaren (bakvägen som beskrivits ovan) och dubbelklickar på valfri bild så öppnas den i Windows Live Photo Manager som den brukar göra.
Citat:
Ursprungligen postat av malou
Når jeg står helt fast på lignende ting, kjører jeg systemgjenoppretting - så er alt ved det gamle og kjente.  Et råd for lenge siden av datakyndig sønn. Dernest diskopprydding og diskdefragmentering (m i t t påfunn  og kanskje helt unødvendig..)
Kanskje finnes det bedre eller enklere måter?
|
Som jag svarade ovan till Arne så fungerar tyvärr inte Systemåterställning.
Citat:
Ursprungligen postat av larvih
Det tror jeg. Og for at komme tilbage igen:
Højreklik på en billedfil > i menuen flytter du markøren ned på ”Åbn med” > i den nye menu klikker du nederst på ”Vælg standardprogram”.
Så kommer dette vindue frem:
Nu vælger du det program, som skal åbne dine billedfiler > markerer programmet > vinger af i ”Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil” > og klikker på OK.
Du har nu valgt et program, som vil åbne alle dine billedfiler. 
|
Just så trodde jag också Larvih. Har försökt med det men det ändrade ingenting av mitt problem.
Tack än en gång alla ni. Får fortsätta att klura under morgondagen och se om jag hittar något sätt att få ordning på det hela. Annars får jag efter helgen uppsöka någon "Dator-doktor" för lite konsultation. Jag har förvisso en Toshiba Recovery-diskett som jag kan ta till för att återställa datorn i leveransskicket. Men det får bli en sista utväg eftersom det då blir en del installationsjobb som måste göras om.
Lite onödig "julklapp" jag fick. Men det kunde ju varit värre. Jag kan ju trots allt fortfarande komma in på Kalimera!

Masse