Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Kari här på forumet var ju både på Peloponessos och Kreta på en resa och hon ger säkert gärna info!
Lycka till med planeringen! Lissi
|
Jeg gir gjerne info , om du Marja synes norsk er "forståelig" da
Vi var ca 2 uker på Peloponnes før vi reiste videre til Kreta i høst, delte tiden mellon veldig trivelig steder Nafplio, Kardamili og Gythio
- i Koroni, som du nevnte, har vi bodd tidligere, det er også en veldig trivelig by/fint område
Vi likte oss virkelig godt i Gythio, det er også praktisk å b o der en natt eller fler om turen videre går derfra til Kissamos
I Kalamata har vi kun vært på korte besøk, har overnattet der en natt, og er ikke så veldig godt kjent! Men om du vil besøke en litt større by/stad er den fin, og er et bra utgangspunkt om du vil besøke steder i området
Du skrev at du liker båtreiser, og det er bra om du vil reise strekningen Kalamata - Kissamos, for den turen tar tid!
- det gikk flere båt(er) pr uke mellom Gythio og Kissamos i "sesongen" i år.
Da vi reiste, gikk det kun e n båt i uka, det var så sent som 23 okt, båten het "Vitzentos Kornaros" ( LANE Lines) og d e n turen tok også sin tid, ca 8 timer!
- turen gikk via Kythira og Anti Kythira, jeg forstår godt at du er interessert i å besøke Kythira
Men du må kanskje gjøre noen valg

- 3 - 4 uker er i utgangspunktet en lang og deilig ferie

- men b å d e Peloponnes - Kythira og Kreta høres litt mye ut for meg, i alle fall om du vil besøke flere steder på disse reisemålene.
Når man ikke har egen bil, men bruker buss, tar det t i d å forflytte seg på Peloponnes, d e t er det greit å være klar over.
Vi fikk noen nye erfaringer ang bussbytter / ventetid på neste buss

, men med pensjonistferie på 52 dager, kan man senke skuldrene og la ting ta den tiden de tar
Fortsatt God Planlegging, Marja

- og spør meg gjerne om du tror jeg kan hjelpe