Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-27, 23:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nya ämnen och annat nytt

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag håller med om att detta är ett problem, men en bättre lösning än att låsa trådarna vore väl att uppmana forumets medlemmar att läsa lite noggrannare? Det framgår ju klart och tydligt när varje inlägg är skrivet. Personligen tycker jag också att det är bättre att man öppnar en gammal tråd än att man startar en ny med ungefär samma innehåll som en gammal.

Ruby
Hmm, lära folk att läsa före de postar. Tror inte riktigt på det, ibland kommer ju en ny fråga som är nästan identisk med frågan som är tre inlägg längre ner, klarar man inte att läsa så mycket så klarar man knappast att ta till sej att inte öppna upp gamla trådar i onödan heller.
Visst, ibland kan det vara bra att öppna en gammal tråd för att fortsätta på den, problemet som jag ser i det är just att någon annan sedan ger ett tips till ursprungsskribeneten som redan har gjort sin resa. Svararen kanske sedan upptäcker att han gjorde en hel del onödigt arbete med att skriva det inlägget och nästa gång den samma kanske inte svarar alls i stället.

Mvh Janérik
Svara med citat