Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-25, 09:06
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: Öluff Rhodos - Kos

Koala är ett mycket bra val, otroligt prisvärt! Jag har bott där flera gånger, när mina två favoriter Afendoulis och Americana varit fullbokade, och trivts alldeles utmärkt. Americana är annars mitt första val, det ligger i samma område som Koala men lite närmare stan och ägarinnan är uppvuxen i New York och det är jättespännande att sitta och prata med henne om New York och Grekland! Ägarna till Koala är också väldigt trevliga och tillmötesgående och dessutom har ju hotellet pool.

Astypalea ha jag aldrig varit på, trots otaliga resor i Dodekaneserna, men jag har alltid velat komma dit. Hoppas ni lyckas bättre, jag tror det är en liten pärla!
Mellan Rhodos och Kos är mina favoritöar Tilos, Nissyros, Kalymnos, Leros och Lipsi men ni hinner nog inte med alla dessa öar det blir för stressigt. Astypalea, Kalymnos och Leros är ett bra val. På Leros skulle jag bo på pension Sunshine eller Panteli Beach. Panteli Beach är nytt och fräscht men lite tråkigt tycker jag. Pension Sunshine är ett lite gammaldags ställe med bra läge och flott utsikt över både havet och borgen och har massor av atmosfär och världens trevligaste ägare!
På Kalymnos skulle jag bo hos den gullige Elias på Villa Melina i Pothia. Jag älskar verkligen Pothia! Om ni har tid så kan jag också rekommendera några nätter på Telendos. Kombinationen Pothia och Telendos är oslagbar!

Hur ni än gör så får ni en härlig båtluff!

Mia
Svara med citat