Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-07, 19:18
eilenna eilenna är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2014
Standard Snart färdigtänkt, så...

...äntligen börjar planerna ta form! Efter mycket mentalt dividerande kring ö-val som "å ena sidan å andra sidan", har jag kommit fram till följande. Vi startar med fyra nätter på (dyra/lyxiga) Mykonos där jag hittat ett boende för 2100:-. Därifrån fortsätter vi till Ikaria och tanken är att boka Valeta studios i Armenistis för 35 euro per natt (saknar AC men det ska visst fläkta från havet). Låter priset rimligt för er som bott där, eller ska man försöka pruta? Jag är van vid att diskutera boendepris via mail (Turkiet och Kroatien) det hör liksom till, men jag är osäker på vad som gäller för Grekland. En annan tanke är att bo i Agios Kirikos eller Faros på Ikaria. Någon som har erfarenhet? Därefter blir det eventuellt Fourni eller Samos direkt. Därifrån flyger vi till fastlandet (520:- för två!!!) och sover en natt i Rafina.

Jag såg i ett inlägg här på Kalimera att många båttider redan är släppta. Hur vanligt är det att de ändras? Jag funderar nämligen på att boka upp mig på en del redan nu för att få tag på de billiga alternativen. Okej, jag vet att det är lite "safe play" och kanske inte riktigt lika spännande som att "ta det som det kommer", men just i år, just för oss passar nog 50/50 förbokat ganska bra.

Tack alla för hjälp och inspiration! Om ni har "måsten" eller "undvik"-tips framför allt på Ikaria och Samos, så mottages det tacksamt.

Tack på förhand!
Eilenna
Svara med citat