Tuesday 22 april.
...hej hopp!!
Jag fortsaetter daer jag slutade, ungefaer.....
Hursomhelst, jag sov en natt pa Mango, och eftersom det var helg, sa ville Dimitri sla igen lite tidigare, men jag kunde ha kvar mitt bagage,sa jag knallade dels ner till hamnen for att kopa biljett till batresan med Prevelis, men kontoret var staengt....Daeremot en GLAD nyhet: Prevelis lag prexxist mittemot biljettkontoret, inte ALLRA LAENGST bort, som hon brukar, hurra.hurra !! Tillbaka in i Gamla Stan, restaurant Eros var staengd, sa inget surr med aegaren Nikos. Istaellet lufsade jag upp stora gatan till borgen, daer jag letade efter Mamma Sofia:s taverna. Den var staengd, sa granntavernan, men lovade att haelsa aegarna fran sin bror Nikos i Karlstad.
Tillbaka till Mango och haemta bagaget, men mellan Romios, Mandala och Mango,finns det ett horn, som jag passerat manga ganger, denna gang gick jag in i tavernan, som heter Hamamm....Killarna daer hade foraeldrar fran Karpathos och som spelar klaviatur och sjunger, sa jag stannade till med hela mitt pick a pack, och plockade fram mandolan.
Sa vi hade en trevlig stund utanfor, men sa kallnade det till och vi gick in....Yannis, en av broderna, startade elpianot, och sen beraettade han att kan kunde "vem kan segla forutan vind", sa den lirade vi tillsammans....Sen sjong och spelade han (mkt bra ) och jag fick va me o truddelutta lite me mandolan....Tiden gick fort, vi hade trevligt.Det var kanske tie pers totalt, och framat tvatiden, sa fick jag skjuts ner till Prevelis och da var biljettkontoret oppet....20 Euro kostar biljetten, och baten gick prick tre och var framme i Pigadia vid halv nietiden. Da gick jag iland, och bort till Mouraio, som aegs och drivs av Georgios Panaretos, med fru Frangoula och barn. Daerifran ringde jag Andreas, som sen kom korandes med sin vespa och hund....Hunden fick sitta pa stora ryggan, som lades daer man har futterna, sen satt jag bak med lilla ryggan pa ryggen och mandolan i handen.
Vi foro (relativt) raskt till Zephyros, daer iordningstaellandet var i full gang, sa jag hjaelpte Andreas att baxa ut 20 solsaengar av massivt trae.....grova som for en elefant....

Det tog nagra timmar, sa vid tolvtiden skjutsade Maria mej och packningen upp till Garden Villa, daer jag nu har brett ut mej i rum nr 10 i ett av de sma husen....Har lanat en cykel av Vasilis ( AutoMotoCenter) och imorrn har han forsaekrat scootrarna, da ska jag fa en Honda.....
Har oxo varit nere i Garden Villas kaellare och haemtat upp mina grejer, hjaelmar,etc....
Idag sov jag laenge ( inte undra pa...) och nu aer jag pa Zephyros, daer aevensa de allt storre och laengre sonerna Logothetis och Minas hjaelper till.....
Hunden Nimo star just nu och tuggar pa ben utanfor kontoret....Det flaektar gott och lite skyar skymmer solen och tempen aer runt 25 grader.....
Over and out for now,
Mikke