Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-01, 09:18
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Torsda 1:a maj....
Blev hemma igar kvaell och kom i saeng tidigt, daerfor vaknade jag (tyvaerr..) redan vid sextiden och gick inte upp... Vid attatiden fixade jag lite frukost och da var Sofia och Minas i traegarn och grejade,sa jag fick nyckeln till ovre,vaenstra laegenheten i huvudkaken, och forsedd med trastang,tejp,snore och faellbar sag, begav jag mej upp dit. Daer band-och tejpade jag fast den lilla sagen vid trastangen och sagade sen (lugnt och metodiskt) ner kronan pa den stammen naermast balkongen.Dessa delar nerslaepptes forsiktigt vid hornet daer lagerbladsbusken star.... Naer det var klart, gick jag ner till mej och tog en fika....
Sen i kortbyxorna, for det hade blivit varmare, och nu nere pa Zephyros,daer Andreas &Maria plus Minas och Sofia vaentar pa de nya gaesterna....
Nu har det borjat molna till sej igen, och jag ska upp till Pelagos och kika pa den dorrsidan, som jag malade...Det aer lite morkt daerinnne vid toaletterna, sa antagligen lyfter jag av dorren och baer in den i den delen av Pelagos, som aer under tak, slipar och malar om den sidan naer den ligger horisontellt,for da flyter faergen ut mycket baettre.....
Lite nyheter: restaurang Nissiotiko laeggs ner och daer blir det en minimarket. Antoni Panaretos med fru Zuzanna och deras nyfodde son kommer till on idag, och imorrn borjar iordningsstaellandet av Pelagos peau allvar....
Det mesta aer visst staengt idag,ser det ut som.
Mikke
Svara med citat