Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Måste ha missuppfattat nåt.....har Du inte semester????  
Hoppas du i alla fall bor gratis
Ha det fortsatt gott!!!!!
Lissi
|
Sondag 4 maj.....
There are no such things as a free lunch, som nan sa.....
Gratis eau gratis, jag betalar ju med mitt arbete...

Fast, jag jobbar inte 8 timmar om dan i fem dar,utan lite mer "stand-by". En del dar jobbar jag inte alls, och en del dar blir det nagra timmar hit och dit....Jag har egentligen ingen jettekoll pa timmarna, utan det far ta den tid det tar....
Igar t.ex, naer jag tog en sista koll vid Zephyros, sa sa Andreas att i en lagenhet var handfatet lost, och antagligen p.g.a att nan plastbricka hade blivit pulver....Han fick inte loss muttrarna, sa jag gick dit och krop under och lyste. Sen gick jag ner i kaellaren och gjorde nagra kilar av trae, som jag forsiktigt knackade in mellan handfat och vaegg,istaellet for att krangla med rostiga muttrar, liggande peau rygg....ibland kan man komma pa en del bra ideer, man tyvaerr aer det inte allfor ofta....

Riitta, ja det aer det traedet pa din bild, men bara den stammen naermast balkongen....Synd att ta bort hela traedet, sa jag forsoker istaellet moderera kalhuggningen....
Idag kom jag till Pelagos vid elvatiden, och daer vaer det full fart....Jag blev ( forstas ) avskedad idag med, haha....Manolis och jag vaende pa en dorr, och tyvaerr hade wellpappen som jag lade mellan dorren och bordet fastnat i faergen,som jag trodde var torr...Sa jag slipade av hela dorrsidan och malade en gang till.....
Idag vaeldigt hog luftfuktighet och tempen ligger runt 24-25 grader. Har langbyxor peau, men det aer dax for shorts.....Nu till Nenas Taverna for lite lunch....
Mikke
p.s
tack for alla tips angaende saltsyran/citronsyra.....