Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-05, 15:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Mandag 5:e maj....
IDag naer jag vaknade,sa regnade det....ett fint,stilla regn, som holl pa i flera timmar. Men vid elvatiden tog det slutt....
Naer jag kom ut sag jag Andreas vespa, och hans huvud stack upp i poolen, sa han var daer och gnuggade lite. Nat hollaendskt resebolag skulle komma, och medans han vaentade sa grejade han. Slutligen dok dom upp, och jag gjorde mej redo for avfaerd, men da kom det ett hollaendskt par, som visst var ute och vandrade. Dom ville ha lite information, men deras karta var vaeldigt liten,sa jag lanade ut min stora 1:60.000 och bad dom laemna den pa Pelagos, for dom bodde pa Alimunda Mare.
Sen ner till Pelagos och fortsaetta mala. Nu vara ALLA daer, och en och annan bekant kom forbi, bl.a dok Marja-Lisa fran Jakobstad upp.
Jag for sen och kopte krokar av maessing, sen till snickeriet vid Avis, daer kusinerna Roysakis jobbar.Daer fick jag ett par ok plywoodbitar tillsagade, som jag sen slipade av och malade nere pa Pelagos....
Nu har vaedret blivit baettre, solen skiner och det aer dax att ta av mej lanbrallerna....och fa lite (sen ) lunch.....
Mikke
Svara med citat