Citat:
Ursprungligen postat av Malina
Underbar läsning!
Vi vill också vandra till P.Elias,men det verkar lite krångligt...
Jannes beskrivning är ju klar och tydlig,men det är SYND att någon inte märker ut leden bättre.Det kunde väl nån turistbyråmänniska eller borgmästare göra,eftersom intresset är stort att gå denna sträcka!
I juli 2009(tror jag),gick Emilo och jag från klostret till Aegiali.Det tog 6 timmar och var betydligt jobbigare än vad som beskrivits av andra vandrare.Vi gick vilse och vissa partier var branta och rejält steniga.Trots det, var det en underbar vandring och det bästa var att med värkande fötter och knän äntligen komma ner till stranden,kasta av sig kläderna och kasta sig rakt ut i havet.Vi sov under en tamarisk i två timmar och sen åt vi pasta som smakade HIMMELSKT!
Även denna led borde märkas ut betydligt bättre och också övriga.
När vi kommer till Amorgos i september,ska jag tala med någon ansvarig om detta!(Oj oj oj vad SVENSK jag lät)...
|
Lät underbart den vandringen Ni gjorde, men då ska man ju vara minst två!
Jag skulle säkert klara det ensam, MEN det räcker ju att jag vrickar foten eller något liknande, vem hjälper mig då??
Ja, jag håller med att det är dåligt att vandringslederna är så dåligt utmärkta, med tanke på att de är så populära för turister att vandra på dessa!!
Jag gick också bort dit vandringsleden till klostret, Agia Anna och Egiali börjar, där står visserligen en skylt..men på grekiska..

..jag kan inte läsa på grekiska, finns säkert fler som inte kan! Bara en sån sak!! Om jag nu får klaga lite!!..
Citat:
Ursprungligen postat av Thira
Ju mer jag tänker efter desto mer övertygad blir jag om att jag ska gå tillsammans med Studio Iris ifall jag går sträckan Klostret - Egiali ensam i sommar. Jag fnissar samtidigt lite åt mig själv som liksom behöver någon att hålla i handen när det blir brant. Men nu känns det ändå ganska klokt att göra det, särskilt som jag kommer dit i högsommarvärme.
Vackra bilder Sunny. Du vet väl hur de säger...
En gång Amorgos alltid Amorgos.
Nu är det nog färdigåkt till andra öar, åtminstone utan att pula in Amorgos i rutten
Du har en otroligt häftig upplevelse framför dig imorgon. Hälsa klostret från mig.
/E
|
Thira imorgon vilar jag, på torsdag går jag till klostret!!..

Ja, så blir det nog.. En gång Amorgos, alltid Amorgos!!..
Sunny