Vi hade bokat en bilrundresa till början på juni på västra Kreta redan för ett halvt år sedan med boende på fyra olika hotel.
Nu gick jag olyckligtvis och drog på mej en stroke i början på april, så en ombokning var nödvändig. Att ge sig ut på en rundresa två månader efter en stroke är inte att tänka på. Det blev las Americas på Teneriffa i november istället. Las Americas är dessutom ett paradis för krymplingar med alla dess handikapplösningar.
Nu har det gått en 5-6 veckor och jag känner mig bättre och har blivit mer rörlig. Jag tyckte därför att sambon var värd nåt bättre än att passa på en lam partner och trots skadan så sitter greklandasuget kvar i kroppen.
Grekland överlag är knappast det första man kommer att tänka på när det gäller handikappanpassning.
Men vi bokade ändå en resa till Karpathos stad. Jag bokade ett hotel som ligger i utkanten av staden och heter Ailmounda Mare. Det är inte precis urtypen av grekiska pensionat men enligt bilderna så ser det ganska smidigt och lättillgängligt ut där det ligger vid stranden en bit från staden. Vi tänker också ta en taxi direkt till hotellet från flygplatsen istället för transferbuss. Jag har lämnat rullstolen men är fortfarande 95% lam i en arm. Ett ben har inte heller helt återhämtat sig men jag kan i dagsläget med viss möda gå själv på någorlunda plant underlag utan hjälpmedel och utan vila 1 km.
Så äntligen till mina funderingar.. Då jag inte är helt handikappad tror ni det blir ett bra val av resa och boende. Är det något jag bör veta eller tänka på. Tips eller idéer? Någon som själv har erfarenheter av greklandssemester med eget handikapp eller handikappat resesällskap?
Jag är tacksam för synpunkter och önskar alla en skön sommar (helst med fina greklandsupplevelser)