2005-04-10, 16:25
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Mousmoulia-kärnor
Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Ni e allt bra goa , ni fem-sex-sju-åtta stykken Kalimister som iallafall skrivit temej och fått frön.....  Funkar det inte, så skriv igen......
Själv är jag storlien förvånad, att det är så FÅ kalimister som tagit chansen och får lite frön hemskickade relativt gratis.....nu får ni ta å sherpa er innan dee kört.!!!
Ere så svårt å kludda ner min adress på ett kuvert, eller??? Hu kul ere å fixa frön tror ni om ingen(nästan) vill hanåra???
Rykk upperå kommijen nurå!!!
Kommer det inga mera frö-brev innan ja stikker 22 april, så legger ja ner frösamlandet....
Nåja, dom Kalimistas som allti steller upp ivåttåtott kan vel maila mej via inbokksen, så får vi se om det finns nåt kulit i fröväg.... 
Mvh,
Mikke
Mikael Vendel
Lambergsgatan 34
65221,Karlstad
(KfK)
|
Du ska ha mycken tack som lägger ner energi på oss alla För min egen del, så är nu problemet löst och kuvert, inkl. frankerat svars-dito, kommer att skickas i morgon. "Problemet" Jag hade inte spart din adress Men nu så!! Jag räknar kallt med att fröna ska gro i solvärmen på förnsterbrädan. Senare i sommar kan jag kanske ställa ut krukorna då växterna vuxit till sej 
Jag har beskurit min stora Nerium/Oleander, som ursprungligen kom hit i form av skott från Rhodos för många år sedan, så nu har jag små skott som börjat få rötter. Svårt att skicka med post, tyvärr, men jag delar med mej till mina grannar o vänner i närmiljön. Om någon av er har vägarna förbi så finns kanske något skott kvar.
Birgitta, som gillar blomskott o frön.
|