Först av allt vill jag bara gratulera till flygbiljetterna!!! Detta kommer att gå fint!

När ni landar i Aten finns det både bussar och taxi alldeles utanför dörrarna på ankomsthallen. Buss är väldigt smidigt och du köper biljetter i en liten biljettkiosk precis bredvid bussarna. Glöm inte att ni måste stämpla biljetterna själva på bussen bara. Det kan visst bli väldigt dyrt om det skulle komma på en kontrollant och de inte är stämplade.
När det gäller bagaget vet jag tyvärr inte så mycket om just Aegeian men det finns det säkert någon annan här som kan svara på.
En liten tanke är att ni kanske kan kolla om det går båt från Rafina istället för Pireus dit ni har tänkt er att åka. Rafina är en lite mindre, trevligare hamn att starta sin resa ifrån. (inte så brötig som Pireus kan verka...)
Jag hade bokat hotell i förväg hemifrån för natten i Aten (Rafina?) Tycker att det känns tryggt och bra att veta att det är klart.
Hoppas du får svar på allt du vill veta annars är det bara att fråga igen! Detta forum är en GULDGRUVA att ösa ur!!!
Ha en riktigt trevlig resa! När ni väl har börjat så här vill ni aldrig resa charter igen...
MVH zakka