Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Hoppas här dyker upp någon som faktiskt bott där, t ex Maggy.
|
Halloy

...javissst har jag bott på Eleni några gånger, senast nu i juni...

...har en tår i varje ögonvrå när jag behöver lämna...

...och det säger väl en del...

Michalis, hans bror Costas, deras mor och övrig personal på Eleni gör allt för att gästerna ska trivas...

..."oh Ann how are you" ...hör jag flera gånger om dagen...

...Michalis eller Costas möter upp i hamnen när färjan kommer in och transporterar bagaget och ibland gästerna, beroende på hur många som kommer samtidigt. Rummen är fina och mycket välstädade. Det står och väntar en 6-pack vatten i rummet som ingår i priset...I alla fall om ni reser med Apollo

Frukosten är alldeles utomordentligt bra, tycker jag! Nybakta frallor, ost, skinka , marmelad och youghurt eller andra alternativ som omelett eller kokt ägg...kaffe och te...och juice...Det är så trevligt att sitta där på deras uteveranda och äta frukost, alldeles intill havet...Jag var där andra veckan i oktober förra året, med helt fantastiskt väder, 20-25 grader, och varmt och skönt i vattnet

...sådär 10-15 meter till stranden...soluppgångarna är magiska

Jag reser till Tilos och Eleni igen 31 aug för två veckor... För övrigt håller jag helt med de förslag som har kommit upp här på tavernor

Min favorit är To Armenon...men ni får supergod mat och vänligt och trevligt bemötande överallt! Helt underbart är precis vad det är...

...vågar chansa på att säga att ni också kommer att bli förälskade i den lilla underbara ön

...förresten...badskor rekommenderas...

/ Maggy