Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Nog påverkas jag alltid av det som skrivs. Det gör nog de flesta av oss. Man skapar sin egen inre bild av en plats. Det är så många ställen jag vill resa till och varken semesterdagar eller reskassa räcker till dom alla så prioriteringen för min del blir hård. Sedan får Tilos kanske ändå ett besök.
Länge sen jag fick riktigt dålig mat i Grekland men lite smaklös, allt för oljig och intetsägande har jag tyckt att det varit ibland. Dock inget sådant på den sista resan till Lesvos.
Eva
|
Men Eva, det DU säkert menar med turistanpassad mat FINNS inte på Tilos. Du har nog lätt för att missförstå och hade Du varit med på FB skulle Du sett MASSOR av rätter jag åt som Du skulle älska!. Jag vill verkligen inte "sänka" Tilos som en ö som inte skulle ha god mat, men precis som på alla andra ställen kan det variera från ställe till ställe.
Jag tycker att Du själv ska ta Dig till Tilos och proväta på alla ställen så kommer Du att älska ön för allt den har även utanför maten.
Att jag sen inte fallit för Omonias mat skulle aldrig inverka på mitt resande till Tilos.
Jag skulle aldrig låta bli att åka till en ö för att någon annan tycker något. Jag vill alltid kolla själv!..och vad säger att en ö som alla säger har kanongod mat sen har mat som just du tycker om! Kockar byts ut stup i kvarten och ett toppenställe ena året kan vara katastrof nästa!
Lissi