Ämne: Ö-hjälp
Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-07, 10:05
Majan Majan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Ö-hjälp

Då har vi semestrat på Cypern, i Aiya Napa och är nöjda med resan. Havet var ju helt otroligt, turkost klart vatten. Trafiken mycket lugnare än i Grekland - Kreta, och bilarna stannade vid övergångställen! Vi bodde inte mitt i smeten, så det var lugnt på vårt hotell. Inga diskon där inte. Men samtidigt stötte vi aldrig på några festargäng heller, så jag kan rekommendera Aiya Napa för barnfamiljer, men ha boende lite utanför. Bodde 300 m från Nissi Beach och den stranden är något extra, Sandy Bay Beach låg 300 m ifrån också. Mindre än den förstnämnda. Maten är inte som i Grekland och bröd var svårt att hitta, fanns bara "vitt" bröd typ toast och vita baguetter. God mat dock men inte så mycket grekiskt. Flygplatsen i Larnaka är modern. Det var inte så mycket dyrare än Kreta tycker jag. Det såg modernare och mindre fallfärdigt ut än där vi varit innan (Rethymno och Chania). Stötte på mera kryp på Cypern, spindlar, ödlor och kackerlackor. Sistnämnda dock ej på hotellet.
Vänligt folk och trevligt ställe. Helt klart värt att se, men det är INTE som i Grekland, det är annorlunda.
Svara med citat