Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-01, 21:53
madjon madjon är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2014
Standard Sv: Hyra villa i Nidri

Lovade att återkomma när vi hade varit nere.

Det var verkligen ett underbart hus, ägarna var de mest hänsynsfulla människor jag upplevt.
När vi var "hemma" satte dom inte sin fot nere i trädgården. När vi åkte i väg, fixade dom det dom behövde göra med träd och alla frukter osv. Sopade/krattade undan löv, vattnade och rensade poolen.

Huset låg en bit upp i bergen ovanför Nidri, 1700m från hamnpromenaden. Det var en ganska lång brant backe sista biten upp.

Det funkade att gå fram o tillbaka men man fick ha lite kondis!

Vi hade två helt underbara veckor. Vi åkte till stränderna på den västra sidan vid två tillfällen. Var även i Lefkasstad vid ett par tillfällen.

Två turer med m/s Christina blev det också, som alltid var det underbara dagar med snorkling, bad och god mat.
Nästa sommar kommer min yngsta son att åka ner när skolan slutar för att jobba med Kapten Stelios och hans underbara fru Jane hela sommarlovet. Kan lova att han ser fram emot detta, vilken härlig upplevelse för honom, då 17 år gammal.
Självklart måste vi åka ner och hälsa på honom då, 10 veckor utan lillkillen funkar ju inte!!!!

Jag kan nog tala för alla oss 10 som var med på resan: Det var nog den bäsat vistelsen hittills i Nidri!

Att ha en privat pool precis utanför dörren och en underbar trädgård med citronträd, fikonträd osv. att tillbringa dagarna/kvällarna i. 10 av 10 poäng.

Detta kommer vi göra om igen, kanske redan nästa sommar!!!

Svara med citat