Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-29, 17:35
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Chrissi Akti- nu kommer vi!

Håller med Lissi om tavernorna i Nea chora... de allra flesta har bra mat där I Agia apostoli/ Chrissi akti området tycker vi att Andreas taverna samt Pelagos har bra mat. De ligger strax ovanför fotbollsplanen båda två.
Inne i Chania rekommenderar jag er att besöka stadsparken och ta en fika där på det fina cafét Stadsdelen Koum kapi med alla caféer längs strandkanten är också mysigt och likaså stadsdelen Splantzia. Ett besök i saluhallen är ju ett måste samt någon av marknaderna. På torsdagar är marknaden längs havet i Nea Chora och på lördagar på en gata i mellan stadion och Koum kapi. Tavernor i Chania som jag rekommenderar är Glossities som ligger borta vid båtdockorna där piren börjar...längst österut i hamnen alltså och Crisostomos som ligger om man fortsätter runt hörnet allra längst bort i hamnen. Här får du riktigt vällagad grekisk mat.
Om ni vill komma bort från turiststråken ännu mer så ta en taxi till Pano Stalos och ät på Leventis...detta är nog min absoluta favorit för tillfället
Ha en underbar resa! Jag har själv 4 veckor kvar till min sista Kretaresa för i år

// Malin
Svara med citat