Citat:
Ursprungligen postat av Eva64
Nea Chora ser supermysigt ut tycker jag! Vad jag förstått kan man gå en kort promenad från Chrissi Akti längs vattnet till Nea Chora. Får nog bli så de flesta kvällar tror jag.
|
Njae, kort och kort... - rekommenderar buss in till stan och taxi hem om sista bussen kört. Det bör gå buss utanför hotellet, lite beroende på var ni bor förstås.
Som Jan skriver, ta hellre turen längs stranden på dagen för att se hur långt det är.
Citat:
Ursprungligen postat av PiaFrosslund
Undrar lite hur man hittar till dom här tavernorna  var hoppar man av bussen om man kommer från Agii Apostoli?
|
Pia, be chauffören säga till var du ska hoppa av bussen in till stan. C:a 500 m - 1 km innan man kommer in till centrum ligger Nea Chora mellan gatan där bussen kör och havet, man ska gå 10-15 min. några kvarter på smågator i ett lugnt bostadsområde rakt mot havet så kommer du ner till tavernorna som ligger längs strandpromenaden. Går du strandpromenaden med havet på din vänstra sida ligger To Magazaki ungefär mitt på strandpromenaden på din högra sida (på en hörna), där ligger även Agrogiali och andra tavernor. Manos ligger längre upp i backen, har bord på båda sidor gatan, strax innan du kommer till hotell Arocaria där många av oss gärna bor och varifrån bussen går åt andra hållet när du ska hem igen. (Kanske inte om dagen på torsdagar(?) för då är det marknad från Arocaria och hela vägen in mot stan.)