Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ
. Läste Sunny12:s rapporter från Amorgos och det verkade lite dystert där då, men det kanske var ännu senare  Och i så fall, var på Amorgos är det mera liv den tiden, Katapola eller Egiali?
Maria
|
Grattis till bra val av öar!..

Jag anlände Amorgos Egiali 24/9 så ja det var något ödsligt vid denna tiden.. MEN hörde från min värd tidigare under september var det fler turister och på Mikes hotell var det fullbokat då, från mitten av september är det säkert trevligare.. jag skulle valt Egiali då jag upplevde det som mer folk där, då ju de flesta vandringarna utgår därifrån och stränderna däromkring är fina.
Skulle nog avsluta med Naxos då man ju ändå ska åt det hållet när man ska hemåt...
Det är ju svårt att veta hur mycket turister som besöker Amorgos från år till år, nästa år kanske det är fler turister i slutet på september, det kan man ju aldrig veta!
Hur ni än väljer att göra så är Amorgos en fantastisk ö att upptäcka och hyr bil eller moppe och utforska hela ön från norr-söder, ön är bara 3 mil däremellan och fina vägar att köra på.
Tycker inte ni ska tveka att åka i mitten av september, den bästa tiden, ljuvligt i havet dessutom!
Trevlig resa sen!
Sunny(som längtar dit...)..