Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-21, 20:23
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Vad gör vi med vårt Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Här och var på Amorgos sitter skyltar med förbud mot nakenbad. Och det är svårt att ta upp ämnet utan att låta som moralist - men jag kan inte låta bli att undra hur det där kan vara så svårt att respektera. I en av småvikarna tvärs över Katapolaviken sitter en av de stora skyltarna, den hänvisar till Plakes som enda tillåtna nakenbad. Ändå såg jag folk bada nakna i samtliga småvikar, inklusive vid den fina kyrkan Agios Panteleimon på udden.

På Levrossostranden utanför Egiali finns en likadan skylt. Där låg folk nakna ändå, nödtorftigt gömda bakom en klippa eller i ett buskage.

Ska det verkligen vara så svårt att respektera vad som gäller på de platser vi besöker?
Reflekterade också över detta när jag var på Amorgos.. när jag går till en av dessa stränder och ser att det är förbud mot nakenbad.. fine..tänker jag för det är ju därför jag valt just den stranden... när det då ändå finns nakenbadare trots förbudet... då känner jag att det blir pinsamt när jag har bikini... då brukar jag gå därifrån...något irriterande... ska det vara så svårt att respektera att visa stränder har detta förbud!!..
Svara med citat