Citat:
Ursprungligen postat av xenos
Alltid spännande med etiska frågor och ställningstaganden.
En sak förbryllar mig. Vilket självklart samband finns det mellan religion/tro och sättet man badar på? Är det så att religiösa människor och deras seder är överordnade andras?
Och, finns det ett överjordiskt rätt och fel? På vilken sida ska jag gå då jag möter en annan gående?
|
Nja, nu handlade det ju om kyrkliga byggnader ... Men frågan är inte ointressant, för egentligen tror jag att den som upplever att hens tro kränks om folk badar nakna vid ett kapell, upplever samma sak även om badaren har badkläder på sig ... Badkläder täcker ju inte så mycket. Men ändå, har man badkläder på sig så har man gjort vad man kan för att inte uppenbart provocera.
Våga: textilare

Too many bright colours är vad jag tänker om alla jämra parasoll och solstolar. Men jag har aldrig räknat dit baddräkter
Just Koufonissi är väl en ö där man med fog kan ställa frågan vad vi gör med våra kära öar. Jag har inte varit där sedan kanske 2000, bara åkt förbi med båt, och blivit chockad över hur mycket man har byggt. Jag har också läst vad du har skrivit om ön och varit imponerad av hur saklig och skarpsynt du är trots att du också förmedlar att du verkligen tycker om ön. Ibland tenderar man bli blind för nackdelar och försvara sina favoriter no matter what - fast det har jag aldrig sett dig göra.