Ang. å bo rimelig i Nafplio:
Jeg kan ikke uttale meg om prisene i juli og august, da er jeg som regel i Norge og får dermed ikke besøk av folk som kan fortelle meg hva de betaler.
Men i høst- og vårmånedene er det mulig å finne rom til ca 40 euro natten, både enkelt og dobbelt. Rimeligst er nok de små pensjonatene i gamlebyen. F.eks. betalte en venninne 40 euro for et dobbeltrom alene i mai i fjor, det var på Pension Nikolaos, og hun bodde der i en uke. Et vennepar betalte 42 euro natten for et dobbeltrom på pension Isabo en langhelg i oktober for ca 1,5 år siden. Begge rommene hadde eget bad og enkel frokost. Slike små pensjonater finnes over alt i gamlebyen, og prisene varierer nok med etterspørselen. At et sted kaller seg pensjonat betyr bare at de ikke har resepsjon, eller at resepsjonen bare er bemannet deler av dagen, men man får selvsagt nøkkel til ytterdøren. Standarden på rommene er som på hotell - bare litt koseligere

Det er som regel ikke heis, og sjelden rengjøring hver dag.
To ganske store hotell like utenfor gamlebyen, Elena og Park, har også hatt besøk av mine venner, og de har betalt mellom 40 og 50 euro natten. Hotellene ligger bare 3-5 min gange fra gamlebyen.
Vasilis hotell har jeg hørt godord om. Eneste "problemet" er at det er omlag 20 minutter å gå til gamlebyen. Til gjengjeld ligger det i den sjarmerende bydelen Pronia, som er en fullstendig "ekte arbeiderklassebydel", med egne små spisesteder og noen butikker.
Videre har vi hotell Argolis, som ligger i selve handlegaten, Argous, i det vi kaller Nybyen, med ca 8 minutters gange til gamlebyen (og ett minutt til min leilighet). Hotellet er helt nyoppusset, og skal ha 40 e natten av et par som kommer hit i mai. Det ligger i en traffikert gate, men har også rom som vender mot en sidegate.
Nafplio er en populær destinasjon for athenere som kommer hit på helgebesøk, så om man skal være her en helg blir ofte prisene dyrere per natt enn om man er her en hel uke eller overnatter bare i ukedager. (Eller hverdagsnetter, for å være presis

).