Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-01, 23:15
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Färja från Pireus till Egina

Hej Helen,

Turerna mellan Pireus och Egina går tätt under dagtid. C:a 1 gång i timman. Sista avgång från Pireus må - fre brukar vara c:a 20.00.

Men 19 sept 2015 är en lördag. Jag var inne och kollade på Open Seas när sista båt gick på lördagar 2014 och det var tyvärr redan 17.50. Det funkar ju inte om ni landar 16.40.

I omvänd riktning går båtarna lika tätt, med start strax före 08.00.

Det går två typer av båtar. Bilfärjorna tar drygt en timma och Flying Dolphins tar 40 min.

Minns inte exakt pris, men har för mig att bilfärjorna ligger på c:a 8-9 euro och Flying Dolphin lite mera, 12-14 euro ungefär.

Tidtabellen kan ju ändras mellan åren, men som lite vägledning tills GTP publicerar tiderna för september kan du gå in och kolla på www.openseas.gr
Där kan du knappa in valfria historiska datum och kolla hur avgångstiderna var under fjolåret som lite vägledning.

Om din tidtabell gör att ni får ta en övernattning i Pireus så deppa inte för det. Ett bra hotell nära hamnen som vi trivdes jättebra på är Piraeus Dream Hotel. På kvällen kan ni gå till tavernan Rakadiko och äta gott i trevlig miljö.

Ha en jättetrevlig vistelse på Egina!

Masse
Svara med citat