Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-04, 18:54
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mot Karpathos i april.......

Hej igen samma dag !!
I vikke fall soeau stack jag till Garden Villa och haemtade min cykel, som jag korde ner till AutoMotoCenter....detta laeter laett, men kraever lite forberedelser...Forst drar jag ut hojen utanfor grinden och staeller den pa stodet. Sen kor jag ut scootern och staeller den pa sitt stod....Sen faeller jag upp cykelns stod och saetter mej pa scootern med cykelstyret i vaenster hand, startar scootern,faeller upp stodet och gasar sen forsiktigt sa vi borjar rulla, och sen styr och gasar jag med hoger hand och haller hojen med vaenster.....Det gar fint, om man inte kor for fort, for cykeln har en tendens att studsa deau.....
Angaende biljetten:
stack ner till Possi Travel och kollade om det fanns plats pa lokalplanet pa lordag, och det fanns det, pa baegge avgangarna....Fina fisken! Sen vaentade jag tills nan var inne pa Apollos kontor, och da kom Amanda, Apollos representant, som jag traeffat en gang pa Zephyros.
Hon gick direkt in och kollade den biljetten som jag forgaeves forsokt att kopa, och da minsann....gick det fint !! Jaettebussigt av henne att hjaelpa mej, och hon skrev ut biljetten ockso, soeau nu aer det fixat och jag kan vara med pa Pelagos forsta kvaell dessutom!!
Morrondagen far vigas at skylten som ska renoveras.....
Nu kvaellas det over Karpathos, och folk soker sej ut for att aeta.....kanske dax for mej att dra ivaeg nanstans och fa nat i maggen.....
Mikke
Svara med citat