Sv: Mot Karpathos i april.......
Onsdag 6 maj. Soligt,blasigt, men varmt.....Frukost som vanligt, sen gjorde jag klar skylten,maette hur manga laenkar som behovdes for att haenga den, och for sen ner till AutoMotoCenter, daer snaelle Stamatis (som egentligen heter Emmanuel..) hjaelpte mej att kapa kaettingen....Sen bort till Pelagos, fram me stegen och sen band jag rep i skylten sa att Manoli kunde dra upp den och jag faesta den i ringarna....Det gick som en dans, fast trappstegen jag stod pa var ranglig, sa det svajade betaenkligt....men Antoni kom och holl fast den, haha.....Nu fattas bara ett faeste laengs stangen, sa att skylten inte svaenger i vinden....Det aer full fart pa Pelagos nu, det fejas,staedas, fylls pa och Dimitri tvaettar alla fonster...Florios provspelar sin nya bouzouki, och den later fint och han aer mkt glad for den....
Igar kvaell akte jag till Irenes Studios, daer bor som vanligt Jakobstadsgaenget, denna gang Marja-Liisa och Lasse....Det var Marja-Liisas folsedag, sa jag for dit och gav henne en liten, men vaelment present....Denna gang var det en platta med led-ljus att byta ut det vanligtvis svaga kupe-ljuset i bilar.....Jag har sjaelv sanna i mina bilar,och det aer sa bra att ha ett ordentligt ljus daer.....Sen blev jag forstas sittnas hos dom till sena kvaellen.....
Nu pa Zephyros, och det aer fullt med folk overallt....mycke barn i poolen och de nya parasollerna fladdrar i vinden.....
Som sagt sa flyger jag till Rhodos 14.45 pa lordag och sen vidare till Arlanda pa sondag....Att flyga fran Karpathos kostar mej 47 Euro och att flyga fr Rhodos till Arlanda 53 Euro plus 10 for packningen, sa numera ingar visst bara handbagaget i biljettpriset,sa var uppmaerksam pa detta, for naer man vael star vid incheckningen, kan dom ju faktiskt ta vilket pris som helst......
Nu vidare in till stan for att kopa metallband med manga hal.....
Over and out from Karp for now...
Mikke
|