Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Och då säger jag (naturligtvis  ) Karpathos! En vecka i Lefkos ger dig allt du har beskrivit ovan. Direktflyg; även om du åker charter så finns det inga stora hotellkomplex (det finns inte mer än ett par sådana på hela ön) utan du hamnar på ett privatägt, personligt boende. Fantastiska stränder, dramatisk natur, många bra tavernor, lugn och ro. Hyr ett fordon så kan du ta dig runt på ön om du skulle tröttna på sol och bad.
Karin
som åker ner om 36 dagar  för att tillbringa fyra veckor i Pigadia.
|
Tinnie: jag känner igen mig i din beskrivning av önskemål inför mitt val av grekisk ö och jag håller med dig karinafp

Mitt val föll på Karpathos och Lefkos i september, fast två veckor, utifrån de råd och beskrivningar jag bland annat fått här på Kalimera. Er budget håller nog, om det är plus flyg. Jag reser med Apollo och kommer att bo på Three Dolphins. Detta hotell stämmer också bra in på din beskrivning av önskat boende.
Tyvärr, Tilos hade jag inte valt nu för en vecka efter det att katamaranen Sea Star har slutat köra. Tilos är annars en fantastiskt underbar liten pärla.
Kanske väl många, och bra tips här, för att det ska bli lätt att välja.

/ Maggy