Citat:
Ursprungligen postat av emmaa
Karpathos har vi kollat mycket på, men jag blir inte riktigt klok på det. Karpathos stad ser jättemysig ut men jag gillar inte riktigt att stranden är lite stenig (nu låter jag jättekräsen). Lefkos ser ut att ha väldigt mysig stränd men där ser så öde ut. Vet inte om vi blir för rastlösa då. Börjar bli mer än hög tid att boka även om vi kan åka sent i augusti när skolorna har börjat. Ska kolla vidare på Lefkos  Tack!
|
Stranden i Pigadia är av skiftande slag. Längst in, närmast staden, är det bara sandbotten så långt du kan gå. Där badar vi oftast. Längre ut kommer ett stenigare parti - alldeles nedanför de två stora lyxhotellen ;-) - och ytterligare längre ut är det några kilometer sandstrand med blandad botten av sten, klippblock och sand. Badskor är en bra investering.
Sen finns det mängder av fina stränder av alla de slag runt ön. Vad vill du ha? ;-) Med båt eller buss kommer du lätt till andra stränder. Båtar tar dig till de fina stränderna på ostkusten, Achata, Kyra Panagia, Apella bara för att nämna några. En härlig sandstand är Aghios Nikolaos i Arkasa. Dit går bussen. Du kan även åka buss till Lefkos över dagen om du inte vill hyra bil och köra själv. Jag håller med om att Lefkos är litet väl lugnt att bo i.

Tänker du hyra bil så har jag många fler tips.
Karin
som åker till Karpathos om 25 dagar