Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-25, 23:22
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Boende i Pigadia

Tack alla snälla ni för era tips. Vi har själva varit ett antal gånger på Karpathos och varje gång bott på olika ställen. Inget av dem är dock sådant att vi väljer det igen. Nu har jag fått en del tips att kolla upp.

Jo Karin, visst kan jag ringa till Regina. Har mailat dem men inte fått svar ännu. Väntar ett tag till så får vi se. Har bitter erfarenhet av att det inte alltid är vad som utlovats när man väl kommer till resmålet, även om det varit skriftlig bokning. Är därför lite skeptisk till telefonbokning. Risken för fel torde vara större. Men jag fortsätter att kolla Regina.

Vi är bara två som reser, jag och Birgit. Men vi tycker att det är ganska värdefullt om det går att få till ett 2-rumsboende eftersom vi har lite olika dygnsrytm och då är det skönt om vi inte stör varann under sena kvällar.

Maria, jag ska ta en titt på Pigadia Bay. Det har jag faktiskt missat.

Riitta, Amaryllis verkar klart intressant. Ska lägga ett mail till dem. Beträffande backen dit så är väl inte konditionen den allra bästa. Men den kanske blir bättre efter 2 veckor på Amaryllis! Första gången vi var på Karpathos bodde vi på Iolkos ovanför backen bakom busstationen. Där kan man snacka om backe! Vi fick alltid stanna på halva vägen och vila. Klarar man den så klarar man allt. Men det förstås, då var vi ju yngre!

Masse
Svara med citat