Ämne: Souvenirer
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-07, 13:29
lenada lenada är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Souvenirer

Jag hör till dem som räknar Ouzo som souvenir. -96 skulle jag ÄNTLIGEN ta mig råd, mod och kraft och köpa mig en så´n där stor härlig Ouzoflaska med kran för att släpa hem. Sagt och gjort, flaskan slogs in efter konstens alla regler, och min man fixade en bit tvättlina att vira runt lådan så den skulle vara lättare att bära.
När det var dags för hemresa och hämtning vid hotellet i Parga ville jag för säkerhets skull ta med mig lådan ombord på bussen. Det fick jag dock inte för chauffören, han menade att det var ingen fara att lägga den i bagaget... Väl framme vid Preveza flygplats stannar bussen, chauffören kliver ur och börjar öppna bagageluckorna och luften fylls av ett stort krasch! Jag fullkomligt flyger ut ur bussen och står och ser på förödelsen... Där och då drabbas jag av ett raseri som gör att jag struntar i hur min grekiska låter, jag skäller ut chauffören efter noter... Det hela slutar med att busschaffisen går in på flygplatsen och köper mig motsvarande 5 l Ouzo i mindre flaskor, det enda som fanns där i kiosken. Jag fick ju min mängd Ouzo, men sedan dess har jag aldrig gjort något nytt försök att frakta hem en sådan flaska... Jag kanske ska prova i sommar? )
Svara med citat