Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Dessutom tror jag att det finns en rörelse åt motsatt håll också - från båtluff till charter. Man blir mer bortskämd med bekvämlighet när man åldras, tycker jag mig märka  
|
Jag har blivit precis tvärt om. Betydligt mer äventyrlig med åren. Åker gärna långt bort, ordnar boende och annat på plats och känner mig mycket mindre ängslig än i yngre år. Förra sommaren åkte jag visserligen charter till Parga och hotellet var helt ok men visst är det mycket trevligare och bättre att boka vid framkomsten, strosa runt lite och kolla läget först. Till sommarens båtluff tänker jag inte förboka ett enda rum men däremot lägga in några nummer till av vänner rekommenderade boenden att aventuellt använda vid tillfälle.Tänker också att jag själv lättare hittar boenden som uppfyller mina krav än om arrangören valt hotellet. För den som bokar boenden av mellanklas är det ju lättare att hitta bekvämligheterna på egen hand. Kanske det är utsikten, ljuset från balkongen, trädgården eller något annat som lockar.
Eva