Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-22, 07:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Jag fick inte tillfälle att skriva om gårdagen så jag gör det nu i stället.

I går morse vaknade jag kring halv sju av blixt och dunder.

Jag gick upp och tog denna bild.

Sekunden efter tog jag en ny bild, då kom en blixt och bilden blev så här ljus. Sedan kom en knall som till och med skrämde mig, som älskar åska.

Efter frukost gick jag till bokhandeln, som är mycket bra, och köpte karta över Mani och en bok om Mani.

Jag log för mig själv när jag såg denna bok. Hade en trevlig pratstund med ägarna till affären, och de visste mycket väl vem Staffan var.

Sedan läste jag boken och planerade för de kommande dagarna. De finns hur mycket som helst att se och göra i Mani. Jag skulle behöva en bil, och några år på mig, för att hinna med allt.

Mellan regnskurarna gick jag ut i byn och fotograferade. Jag la mycket tid i Old Kardamili, som var riktigt fint. Dit ska jag gå igen när vädret är bättre.

Havet var förgrymmat idag, och jag tog massor med häftiga bilder, detta är en av dem. Inte många som badade idag, om man säger så.

Här sitter jag med min bok på min underbara altan och väntar på nästa oväder.

Som tur var regnade det inte på kvällen, så jag kunde gå ut och äta. Jag åt stifado på Taverna Kiki. Tro det eller ej, men det var den godaste stifado jag har ätit i Grekland. Galet god!

Så här ser det ut från min altan just nu. Tittar ni väldigt noga ser ni Koroni på andra sidan. Då menar jag verkligen väldigt noga. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och se om jag kan hyra en moped från Stoupa.
Svara med citat