Ämne: Tips om Zak!
Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-14, 12:27
Zante Zante är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Tips om Zak!

Hej!

Zakynthos är en av de solsäkraste öarna i medelhavet. Dock kan det vara
som det vanligtvis är under maj, de kan regna lite. Juni, juli och Augusti är rätt säkra månader.

Zakynthos har väldigt mycket att ge och är en mycket vacker ö, söker ni det genuint grekiska så kommer ni kanske tyvärr att bli besvikna. Ingen av turist orterna är speciell genuina (få hus finns bevarade och allt byggs snabbt, snabbt och kanske inte med alltför mycket tanke bakom). I mitt tycke finns några av de mysigaste och vackraste omgivningarna ute på Vassilikoshalvön, annars skulle jag kunna tänka mig att bo i några av de mindre byarna kringa laganas, för att ha nära till havet.

Jag har ej bott på hotell Divina i Laganas, så jag kan ej svara på det. Laganas är dock en ganska stor turistort, som kan vara rätt livligt. Titta kanske på Lithakia som ligger i närheten.

Zakynthos har en lång tradition av sång och musik, intressant historia och underbar natur. Stränder är många och vackra. Ön lagom stor att hinna utforska men omfattar både slättland där man odlar samt den höga bergskedjan Vrachionas som går tvärs igenom hela ön.

Hoppas att ni hittar er pärla på Zakynthos.
Svara med citat