Ämne: 2016
Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-09, 01:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: 2016

Tänk att så många tror att jag varit "överallt", men jag har många öar kvar att besöka.

Räknade nu och kom upp i 35. Visserligen många, men då har jag inte räknat in ställen på fastlandet samt ett flertal olika ställen på Kreta.

Vissa öar har jag bara besökt över dan, medans andra har jag övernattat på. Sen är ju det den eviga frågan. När har man varit på en ö? T ex Tinos. Vi kom jättetidigt på morgonen. Käka frukost, gick i trappan (kröp inte) var i kyrkan, lokalbuss till strand, åt lunch och sen middag i Tinos stad. Sen kvällsbåt därifrån, så ngn övernattning blev det ej.
Ett annat exempel är Syros. Anlände jättesent och vi tog en gyros vid ett torg i Ermopoulis. Sov en natt och åkte sen jättetidigt därifrån. Så jag känner mer att jag varit på Tinos än Syros, trots att jag inte övernattade på den första. Sen finns det ju öar som man inte kan övernatta på, t ex Delos. Kan man räkna den?

Sen finns det ställen som man varit på väg till ett otal ggr, men planerna har ändrats i sista stund. Och då har man varit jättepåläst på resmålet, så att man sen i efterhand funderat på om man verkligen varit där eller inte. T ex Parga & Keafalonia.

/Netwolf
Svara med citat