Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-14, 16:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Än en gång till Karp/Rodos....

Onsdag 14.9
Sovmorron som vanligt...p.g.a boklaesande for laenge, haha...Sen peau alderns host,vaknar man oftare aen forrut, iallafall gor jag det, men det gar ju att delvis kompensera med sovmorgnar....
Sen skulle det tvaettas skjorta, men det fanns ingen propp....soeau en dylik tillverkades meddelst proppen i handfatet peau toaletten.Ett varv eltejp,samt en servett ytterst, sen uppaner, sa gick det fint....
Fattades oxo filterhallare for papperet, sa jag fick gora ett temporaert filter av forsta dan, en ny,tunn sommarstrumpa, som fylldes med laemplig maengd kaffe, och som sen nersaenktes i daerfor avsedd kopp....Funka soeau daer....Naesta version var lite grovre papper som varsamt nersaenktes i mitten av koppen, medans papperskanterna befunno sig over kanten, samt saekrades meddelst gummisnodd.Denna papperspase fylldes med laemplig volym kaffe, sen haelldes kokande vatten over....hm...raett bra! I morrn ska jag till en affaer, som lovat ta hem filterhallare av plast.....
Efter allt letande var det dags for sen lunch, men hos Nena var det naestan fullt, men jag bet ihop om ingenting, och vaentade nan timme, sen kaekade vi tillsammans nagra minuter, da det kom nya kunder...
Sen bort till Zorianas Place, daer English Jon, aka Jonathan Preece satt och laeste som vanligt. Sen har Zoriana en busig dotter, Veronica, som gaerna busar med oss gamlingar...
Nu sakta peau vaeg mot saengen nan timme....Fint vaeder, friska brisar gor vaermen uthaerdbar...
Kanske blir det Pelagos ikvaell, den som lever far se....
Mikke
Svara med citat