Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-24, 10:13
Ventures Ventures är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: frågor om Zakynthos! :)

1. vad finns det för sevärdigheter på zakynthos?
"Shipwreck" (Navagio), Blåa grottor med lysande blått vatten lite var stans runt kusten som bara kan nås med båt, havssköldpaddorna. Om man är intresserad av hantverk finns det gott om sådant i bergsbyarna, T.ex i Volimes.

4.hur är naturen och djurlivet?
Ön är relativt grön eftersom den ligger relativt långt norrut i den grekiska övärlden. De stackars havssköldpaddorna i Laganosbukten är väl det mest kända djurlivet.

6. om man ska resa till stranden navagio så måste man ju åka båt men varifrån åker man båtarna? går det speciella turer ut dit eller hyr man en båt?
Vi åkte med en liten båt som utgick från Porto Vromi några km söder om "Shipwreck". De flesta örundturerna stannar till vid "Shipwreck" och man får en timme på sig bland hundratals andra att uppleva stranden. Jag skulle kunna tänka mig att upplevelsen blev annorlunda om man chartrade en liten båt och åkte dit när det inte är värsta ruschen. kolla även min sida här: http://web.telia.com/~u60001926/nysidan3/sida5.html

7. vars borde man bo när man är där?
Även om man åker charter är det svårt att veta i förväg hur det blir. Vårt hotell i Argassi beboddes till största delen av engelska barnfamiljer där föräldrarna väsnades mycket på kvällarna, inte minst när det var Quiznight.

Senast redigerad av Ventures den 2006-03-24 klockan 10:30.
Svara med citat