Sv: I allafall...
Fint gjort. Jag kan berätta att det inte bara är flyktingarna som får kläder och annat, utan åtskilliga personer från ön också. Problemet är att hitta dem som behöver hjälp , för de vill inte visa sig offentligt. Det finns hjälp att få om man är registrerad, typ matkort, men det känns motbjudande för många. Flerbarnsfamiljer får olika matdonationer och kyrkan serverar flera hundra måltider om dagen, kör runt och delar ut matlådor.
Men det är ett känsligt ämne.
När du nämner blöjor kan jag komma ihåg hur jag gjorde när lillan var baby, 1967-68. I Aten fanns det inte färdiga blöjor, men cellstoff i stora sjok, som jag köpte ibland, och ihop med svenska blöjsnibbar och en stjärtlapp innerst gick det riktigt bra. För det mesta använde jag ändå frotteblöjor + en trosa som byttes massor av gånger per dag, av snälla gammeljaja. När jag kom hem efter jobbet var det bara att ta hinken med tvätt och skölja upp och hänga på strecket på takterassen, torktid noll timmar. Du har säkert sett hus med tjugofem eller så små trosor på torkstrecket, inga plastpaket om småbarnsrumpor i värmen...
Senast redigerad av Monica P den 2016-10-01 klockan 13:45.
|