Sv: Om jag fick tag i honom...
På tal om Monica P:s tråkiga händelse i Atén, men som inte har någon koppling till hennes fall eftersom exempel nedan handlar om oaktsamhet, vilket inte gäller Monica P.
Jag ser fortfarande svenskar (män) som går runt i Atén med plånbok i bakfickan, det såg jag senast förra veckan utanför en butik på Ermos (det var ett sällskap med tre vuxna personer i 40-50 års ålder). På Naxos, också förra veckan, en svensk ung man stod framför mig i kön i en supermarket på strandpromenaden, även han med plånboken i bakfickan (han pratade i telefon medan vi stod i kön).
Jag tillhör den generation som åkte runt i Europa i slutet av 60-talet samt hela 70-talet med en påse runt halsen och där förvarade man PPP. På 80-talet gick jag över till midjeväska, en platt sådan, som jag bär under kläderna och runt om midjan (midjeväskan syns inte). Där förvarar jag pass, pengar, ID-handlingar och kreditkort. Det finns bara en möjlighet att bli av med den: väpnat rån.
Midjeväskan har jag under kudden medan jag sover (har fått nattbesök i rummet, på Kreta, Chania, 90-talet). Dessutom har jag en mindre ryggsäck som jag släpar runt på, och där förvarar jag "övriga saker", bl a en gammal mobiltelefon och en medioker digital kamera, båda värda 0 Kr (tillsammans!).
Senast redigerad av RobEri den 2016-10-05 klockan 12:33.
|