Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-24, 15:33
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Hantverkare på vår altan.

Här händer det saker....i två dagar har Nikitas och Kostas rivit och staplat allt trävirke som de satte upp inför gjutandet av balkongen och alla dessa pelare, vad det nu heter. (Jag måste nog träna upp min svenska, ska börja genast med att läsa biltemakatalogen bit för bit).

De har otroligt nog lyckats göra detta utan att skräpa ner särskilt mycket. I morgon ska en lastbil hämta virket och idag har vi fått parkeringen full med sand, grus, betongblandare och sånt. I morgon får jag nog stänga alla fönster och dörrar, för det ska slipas och spackas och förberedas för ytbehandling .

Jag fortsätter med mina kaffebrickor, chokladkex och vattenflaskor. Det som fattas är den rödmålade kaffekorg som vi använde i mitt hem för att bära kaffe och bullar till dagamännen, och på sommaren en stor flaska med svagdricka också. Dock minns jag inte att man längtade särskilt mycket efter kallt vatten...

Till er som funderar på att resa till Kalymnos kan jag bara säga: gör det! Jag guidar gärna ön runt, med lämpliga fikapauser inlagda, så klart.

Förutom stränder och fikaställen har vi bergsklättring-även för barn- och goda dykmöjligheter med lärare . Minimalt med inkastare, trevligt folk överallt. Så där, nu räcker det med propaganda.
Svara med citat