Citat:
Ursprungligen postat av yannis
År 2001 skrev vi ett resebrev "Irrfärder i Odyssyeus kölvatten". Besökte 8 öar (Amorgos, Astypalea, Kasteorizo, Kos, Naxos, Nissyros, Rhodos och Tilos) samt Bodrum i Turkiet. Året därpå blev det 9 öar. På senare år och med ålderns rätt begränsades ö-hoppningen. Men så roligt vi hade!
På den tiden var allt så bekymmersfritt. Vilken ö ska vi ta härnäst frågade vi oss? Man rådfrågade en resebyrå som sålde färjebiljetter. Jag vill dock medge att även då hade jag planlagt lite i alla fall. Dock inte boende, det fanns ju alltid rumsraggare vid hamnen.Men ibland kunde det bli lite problem.
|
Ja, det var tider det, och så mycket roligare det var. Bokar, som jag skrivit tidigare, allt i förväg idag, praktiskt och enkelt, men inte lika spännande.
När vi reste sex månader i Grekland fotograferade jag alla rumsutsikter, varav de flesta var från pensionat vi inte hade bokat i förväg. Det blev en blandad kompott av utsikter.
Se alla 48 utsikter här.
Birgitta: här är resebrevet
Irrfärder i Odyssyeus kölvatten.
Jag håller på att gå igenom alla resebrev för att anpassa dem till den nya designen som ska finnas på Kalimera. När jag är klar ska jag lägga alla era resebrev på en sida. Det är väldigt intressant, och kul, läsning!