Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-05, 13:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Att bli igenkänd ...

Ja, det är helt otroligt vilket ansiktsminne många greker har. Har varit med om typ samma som du Karin flera gånger.

Den märkligaste händelsen var på Paros för väldigt många år sedan. Jag och min dåvarande flickvän brukade spendera 2-4 veckor i Naoussa under några år. Vissa kvällar tog vi bussen till Parikia för att äta där, och titta lite i affärer som inte fanns i Naoussa på den tiden. I en affär fanns det ett grymt snyggt schackbräde med pjäser som kom från den grekiska mytologin. Vi blev mycket förtjusta i det, men tyckte det var för dyrt. Nästa gång vi åkte in till Parikia slog vi ändå till och köpte det.

Runt 10 år senare gick jag och Camilla runt i Naxos gamla stadsdelar. Ur en av butikerna kommer en man fram och säger: hej, det var du som köpte ett schackbräde av mig i Parikia för cirka 10 år sedan. Minns du det?

Visst mindes jag, och visst kom jag ihåg honom, men att han skulle komma ihåg mig var, och är fortfarande, en gåta. Efter så lång tid, och efter att han träffat hur många kunder som helst under åren.
Svara med citat