Ämne: Klimatkrisen
Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-20, 07:38
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Klimatkrisen

Jeg tenker at siden den menneskeskapte delen (dvs. den delen vi teoretisk kan gjøre noe med) av den globale oppvarmingen kun er en ørliten brøkdel av det totale, så bør vi isteden konsentrere oss om det som faktisk er problemer vi kan gjøre noe med.
Klimaet på jorden er styrt av aktiviteten på solen, og slik har det alltid vært.
Forskere hos CERN (og det er ikke dumminger) har sammenlignet solsyklus og klima, og det sammenfaller.

Husk at da Hannibal gikk over alpene med sine elefanter, var det skog der det nå ligger en isbre, så alt dette går i sykluser.

Jeg tror heller vi skal bruke vår lille tid her på jorden til å konsentrere innsatsen mot de virkelige problemene, nemlig overbefolkning, avskoging og forsøpling.
I min barndom passerte vi 4 milliarder mennesker på jorden, og nå er vi 7,2 !!! Hvem tror at planeten vår kan fø en eksplosivt økende befolkning ?

Plast og miljøgifter vi sprer rundt i naturen ødelegger både dyr og planter, og når til slutt inn i næringskjeden.

I Brasil og andre land hugger de ned regnskog i et rasende tempo for kortsiktig profitt.

Det er de virkelige problemene, ikke CO2.

Jeg fortsetter nok å fly med god samvittighet
Svara med citat