Sv: logi Athen på natten+tälta
Hej!
Nu vet jag ju inte hur er familj ser ut men vi skulle då inte söka rätt på boende om vi kom till Aten på natten. Jag skulle satsa på att försöka sova lite på (det troligen försenade) flyget. Väl nere på Atens flygplats skulle jag gå runt och titta lite på atmosfären för att få någon timme att gå åt. Fram emot 5-6-tiden skulle jag ta en buss till Pireus, åka med bussen ändå ut till ändhållplatsen som lämpligt nog är nere på kajen. Där skulle jag insupa lite grekisk luft och sedan ta en frukost på tavernan som finns på andra sidan gatan där bussen stannade. Då biljettförsäljningskontoret öppnar skulle jag köpa biljett dit jag vill åka och sedan sakta men säkert gå ombord på båten som troligen går runt 8-tiden.
Väl ombord på båten skulle jag uppsöka en plats på akterdäck, tänk på att komma i lä hellre än att få bästa utsikt, där skulle jag sedan halvsova. Då öar jag ska förbi angörs så skulle jag sedan stå och hänga längst ut på akterdäck för att se om det är någon ö som verkar intressant för ett senare besök.
Väl framme vid rätt ö skulle jag börja med att dricka något på närmaste taverna för att sedan hitta ett lämpligt boende. Troligen är det dags för siesta då så det får bli en liten vila om jag inte har sovit tillräckligt under natten. Ja, sedan är det bara full fart ut på äventyr.
Så skulle alltså jag ha valt att göra, stryk det du tycker känns fel men glöm bort detta med att försöka hinna bo en halv natt på hotell i Aten, det blir garanterat dina dyraste halvtimmar i en säng under resan om du ska ha rum då.
Mvh Janérik
|