Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Det verkar som att min packning är lite för mycket...Får kanske tänka om och ta bort lite grejer från min lista.
Några bekanta till mig ser ö-luffningen som en "livsstil", de har med sig så lite packning som det bara går med kanske 1 par shorts, en klänning, några toppar och linnen. Själv vill jag ha lite ombyten och dessutom kunna klä upp mig på kvällen. Det jag försöker tänka på i år är att bara ha med mig grejer som går att kombinera till varandra.
Mina föräldrar hade med sig minimalt med packning när de ö-luffade på 70-talet, hon sa att ingen märker om man haft samma kläder hela tiden eftersom man byter ö.
|
Det här handlar helt och fullt om prioritering. Man ska ju packa, rymma och bära det man tar med sig, och tycker man det är viktigare att ha många ombyten än att ha en lätt och enkel packning så ska man så klart ha det. Inget är bättre eller sämre, utan helt och hållet en prioriteringsfråga.
Om man brukar ha mycket kläder med sig och funderar på att ändra på det, så kan man ju till exempel tänka på detta:
För vems skull vill man ha olika kläder på sig varje kväll? Vem lägger märke till om man har det eller inte har det - och vem bryr sig?
Nåväl. Jag gillar också att inte ha exakt samma kläder på mig varje kväll, men vill absolut inte ha en tung packning i onödan. Jag har vanligen med mig en kjol och ett par "kvällsshorts" samt tre linnen/toppar. Alla tre passar till både kjolen och shortsen. Första kvällen tar jag till exempel kjol och linne 1, nästa kväll shorts och linne 2, sedan kjol+linne 3, sedan shorts+linne 1, kjol+linne 2 osv. På det sättet har jag "olika kläder" sex kvällar i rad - och den sjunde kvällen känns det så länge sedan jag hade kjolen+linne 1 så jag tror att jag har nåt nytt på mig

Eftersom skönheten kommer innifrån så känner jag mig fin varje kväll
Jag brukar också ha en tunn långärmad kofta (som passar till kjolen, shortsen och linnena) med mig, men inga fler varma plagg.
Jag tycker som någon skrev tidigare, att det är bättre att inte ha vita kläder. Dessutom försöker jag välja material som är lätta att tvätta för hand och självklart som inte behöver strykas. Lämnar in tvätten gör jag däremot inte! Vill inte behöva tänka på att den ska lämnas och hämtas.
Slutligen: alla mynt har en baksida - en gång bar jag med mig datorn, så ryggan blev inte så lätt ändå