Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Ett stickspår:
I mina ögon drar det en bokningsvåg över forumet just nu. Man bokar inte bara rum hemifrån, man bokar färjebiljetter, bil, frukostfralla, paraplydrink och solstol... Nä, det var på skämt
Men helt klart förbokar åtminstone folk här mycket mer än tidigare. Jag skulle tippa att det kostar dem en del pengar för den trygghet det ger att veta i förväg. 
|
Citat:
Ursprungligen postat av anderss
Inkfish, du träffade till 100% rätt. Ditt stickspår var vad jag tänkte på
|
Är ni verkligen säkra på det? Att det är fler sådana frågor just nu och även fler som skriver att de bokar, det håller jag med om, men vad vet vi egentligen om i vilken utsträckning kalimeras läsare har bokat rum och färjebiljetter genom åren?
Jag tror att det kan vara så att det nu finns en känsla av att det är accepterat att berätta i forumet att man förbokar; en känsla som inte fanns förr, och just därför skrev man inte att man gör det, trots att det kanske var lika vanligt.
Citat:
Jag skulle vilja få tillbaka många av de gamla forumdeltagarna
|
Under alla år jag har varit med här har forummedlemmar slutat vara aktiva. En del är borta eller mindre aktiva en tid och kommer sedan tillbaka. Andra försvinner helt.
Orsakerna är många och jag tror inte det är mycket vi kan göra åt det. Själv saknar jag Agge mycket (hoppas du läser detta A!). Hon var den mest aktiva när jag var ny här och jag glömmer aldrig hur fantastiskt det kändes när hon blev den första som hade skrivit 1000 inlägg i den första versionen av forumet

Hon var alltid rolig och kunnig i sina inlägg, men nu skriver hon nästan aldrig. Det är synd tycker jag, men om hon inte känner för det, så kan jag ju inte annat än respektera det. Jag skulle kunna räkna upp några fler från den tiden och senare som har försvunnit, men de allra flesta har man ju glömt, av lika naturliga skäl som att medlemmar kommer och går.
Citat:
och be de nya att utnyttja sökfunktionen innan man ställer sina frågor.
|
Ja det önskar jag också många gånger. Särskilt så här på våren ställs vissa frågor om och om igen, ibland med bara några dagars mellanrum.
Men även om man "blir less" på det, så tror jag att vi som varit med länge ska ställa ett krav på oss själva att ha stort tålamod och förståelse. Kanske gjorde vi likadant när vi var nya, fast vi har glömt det? Eller inte ens fattade att vi gjorde det...?