Sv: Nya trender
Jag känner ett par forumdeltagare som nästan aldrig längre skriver och inte heller läser särskilt ofta. Båda är lite yngre personer. Känner även andra äldre som sysslar med andra saker på kvällarna. Intressen kommer och går i livet och för den som kanske använder sin dator mycket i jobbet är intresset att sitta och surfa på kvällarna inte alltid längre lika stort. Det finns så mycket annat göra, träffa vänner, partners etc. Själv är jag lite halvgammal och umgänget med andra är inte lika stort därför blir det kanske mera kalimera. Kommer hem efter jobb och träning och då blir det alltid att ta en Kalimeratitt av gammal vana. I övrigt surfar jag inte mycket, läser hellre en bra bok. Jag är lite trött i axlarna efter rätt mycket datoranvändande på jobbet och mycket stillasittande. Andra har säkert andra skäl och återkommer kanske senare till kalimera. Den andra yngre personen som jag känner sa till mig en gång att kalimeras forum under en period bara var en hejsan svejsan diskussion mellan halvgamla personer som gillade att skåla med varandra så den personen borde kanske kommit tillbaka nu när forumet faktiskt ändrat karaktär till det bättre i det avseendet.
Tror också att många som luffat länge eller kanske åkt till samma plats i Grekland många ggr inte längre hittar så mycket nytt på kalimera så dina synpunkter är nog riktiga Anders att folk lessnar lite av att ha hört det förut.
Kanske är det som Inkfish säger att nu bokar vi "vårt eget lilla öluffarpaket" så att öluffningen ändrat karaktär. Själv har jag gått i den andra riktningen allt mer även om det smugit sig in en liten charterresa då och då. Vet att när jag väl landat i Grekland tar jag dagen som den kommer och båten går när den går och jag kliver på när lusten faller på. Kanske jag fastnar på någon ö jag gillar och stannar kortare på någon annan men visst har jag en idé om hur rutten ska se ut eftersom tiden är ganska begränsad. Reser helt ensam i år och det är skönt att inte planera med någon annan även om resorna med mina numera vuxna barn alltid varit väldigt bra. Nu kan jag ta dagen som den kommer, skippa en del måsten och träffa trevliga människor efter vägen. Gjorde i vintras en fantastisk resa till Brasilien som jag har många härliga minnen från där det trots en del strul var det roligaste jag gjort på många år. Bra minnen att ta fram när dagen behöver förgyllas lite. Till Grekland reser jag inte med samma äventyrskänsla i kroppen utan det är mer som att besöka en kär gammal släkting.
Eva
|