Jag är också en av de "äldre" i forumet. Äldre i den meningen att jag nästan varit med från starten, inte i faktisk ålder så att säga.
Personligen har jag trappat ner på skrivandet men loggar väldigt ofta in för att på så sätt uppdatera mig om det mesta, kanske ett lite planlöst uppdaterande då jag och sambon trots allt vet vad vi vill med vårt resande. Jag har nog aldrig vill jag minnas, sökt speciellt många svar på vad vi har behövt veta om öar, platser vi velat besöka. Men vi är dock till 100 % charterfolk, öluffning kanske kommer att bli aktuellt för vår del någon gång i framtiden men vi är egentligen alltför bekväma för att "orka" bära ryggsäck, fixa båtbiljetter, ragga boende osv.
Självklart ändras vanor hos deltagarna här på Kalimera. Beteende likaså i den meningen att jag förstår frågeställningen/åsikterna kring många andra frekventa deltagare här. Detta har ju många diskussioner behandlat på ett eller annat sätt, till och från. Om forumet drar från ena hållet till det andra och betraktas som antingen "öluffningstrend" till "chartertrend" eller tvärtom är i mitt tycke ointressant. Jag försöker ta forumet, eller för den delen hela Kalimera med en nypa salt även om vi båda här hemma har fastnat för Grekland som företeelse. Jag som är den som skriver av oss, jag vill inte bli "beroende" av Kalimera, det är kanske därför som många s.k. "äldre" försvinner mer eller mindre. De orkar inte bära upp den "status" de hade förr, någonstans bromsar man och konstaterar att man inte tillför någonting relevant. Sen finns ju förstås den effekten av det "nya" forumet, att flera faktiskt inte kunde rätta sig efter reglerna, acceptansen för åtstramningen var klen och några blev bortplockade. Den diskussionen är över.
Detta är lite av vad jag tycker, jag kanske inte riktigt svarade på frågan ?
Hasse