Ämne: I morgon...
Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-01, 17:28
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2012
Standard Sv: I morgon...

Hemma igen!

Så, nu har jag "landat" hemma igen efter mitt korta, men härliga, Greklandsäventyr.
Allt har fungerat smidigt, från PCR test här hemma, snabbtest inför bätresan till Egina och resan tillbaks till Pireus, flygplatsen och Stockholm igen. På hemvägen från Egina behövdes inga test alls.

Jo, Masse, alla restaurangerna på hyllan i Perdika var öppna och jag och dottern åt oss rejält mätta av alla de vällagade smårätter vi fick in. Dessutom god Retsina i riktiga plåtkaraffer. 😊
Vi behöll rummet i Perdika ytterligare en dag, slappade lite vid poolen och tog oss sedan till en fantastisk fiskrestaurang, den ligger en bit utanför Perdika, på vägen mot Egina stad. Den ska vara en av de bättre på Egina, sägs det.
En delikat måltid, med bl.a. pistagenötsröra med vitlök (urgod!), ceviche, musslor i vin, hel fisk med sås av smör och olivolja och ugnsbakade rotsaker. Helt fantastisk måltid!

Lyckades därefter ta oss till Egina stad och färjan till Pireus. Min dotter åkte hem till Aten och jag tillbringade en natt på Sofitel inför tidig morgonresa hem på söndagen.

Test behövs inte längre vid hemresa till Sverige och inte karantän heller, enligt FoHM.
Men, de är lite tjuriga på mitt jobb och vill att jag är hemma en vecka (semesterdagar!) och tar ytterligare test innan jag börjar jobba. (Ja, jag är färdigvaccinerad sedan länge! &#128153
Ja, ja. Jag sitter inte i sjön. Njuta av härliga minnen kan jag också!

/Maria

Senast redigerad av mst den 2021-06-01 klockan 17:33.
Svara med citat